torsdag 5 maj 2011

Har vi en pyroman närvarande?

Med tanke på de senaste dagarnas händelser känner jag mig smått tvingad att fundera via bloggen....
Den 3/5 satte någon fyr på Klubbhuset i Torp. Det totalförstördes.
Inatt var det dax igen. Det smått ironiska är att personen/personerna satte fyr på brandstationen så att hela tornet förstördes samt delar av brandstationen.

Det bör ju nästan vara orimligt att det inte finns ett samband i det hela. Två större bränder på 3 dagar?
Dessutom valde någon (samma person/personer?) satt elda upp det konstverk som barnen gjorde på Konstrundan och en bänk som är 100m ifrån oss.
Vad ligger på tur?
Borde man kanske titta på det hela till kommunerna omkring oss också? Jag tänker nu främst på Eslöv som eldhärjades flertalet gånger för inte så länge sedan. Samme person?

Olustigt är det i alla fall. Jag hoppas innerligt att polisen har någon ledtråd till vem som kan ha gjort detta och kan få fast vederbörande.
Det är ju lagom olustigt att åka ifrån huset nu kan jag lova... även om det verkar som att personen/personerna väljer byggnader som är folktomma. Men huset är ju folktomt när vi inte är där? Ja, bortsett från våra tre pälsmonster och alla myror som tar sig in....

Jag tar i alla fall en extrarunda ikväll och håller ögonen öppna och uppmanar alla som ser något märkligt att ringa polisen. Nästa gång kan det vara en människa som skadas! Tänk på det!

Inga kommentarer: