onsdag 9 mars 2011

Ny familjemedlem!

Jodå, visst är det så!
Vi har införskaffat oss ett nytt arbetsprojekt här hemma.  För det räcker ju inte med att vara två heltidsarbetende vuxna med två småbarn och två katter. Nädå! Låt oss fylla ut familjen med en hund också. I Söndags var vi och tittade på en liten hund vid namn Tila.
Jag kan lätt säga att hon var en energisk liten varelse som direkt fångade min uppmärksamhet.
9 månader och inte tränad på något sätt. Begriper ni vilken utmaning det är?
Men jag ser en stor potential i henne och ska arbeta hårt och jag tror att hon kommer att bli en kanonhund.
Redan på ett dygn lyckades vi bryta det värsta koppeldragandet med hjälp av godis och klicker. En uppmärksam tös som visar att hon gärna vill jobba.

Ja, hon är inte vår på riktigt ännu. Vi har henne på prov i två veckor och sen bestämmer vi oss.
Problemet här är att mitt hjärta redan har bestämt sig.... vi ska se hur hjärnan samarbetar med hjärtat.
Men ni ska iaf få se bilder på vår lilla skrutta.
Välkommen hem till oss Tila, 9 månader och korsning mellan Schäfer & Border Collie.



























































3 kommentarer:

Anja sa...

Åh vilken fining! Förstår att ditt hjärta bestämt sig. Man ska lyssna på sitt hjärta. Det vet du väl :-)

Malin sa...

Grattis till er nya familjemedlem. Hoppas hon stannar hos er:) Hon är ju jätte söt. Kram Malin

Gunilla sa...

Jo, det var ett projekt det! Med schäfer i blandningen kommer ni förmodligen att ha en del jobb framför er. Men å andra sidan kan jag lova att det är fördj-a roligt när det väl lyckas. Med egen erfarenhet kan jag varmt rekommendera hundkurser. Tyvärr är hon för gammal för valpkurs, men det finns ju så mycket annat.
Lycka Till!!!
/Nilla