torsdag 10 februari 2011

Vissa frågor vill man undvika..

Kidsen kollar på tv och helt plötsligt rycker Elliot tag i mig.
"Mamma? Vad betyder upphetsad?"
Hrrrmmmm....
"Jo, det betyder att man blir jättespänd på något."
"Jaha... blir du och pappa upphetsade då?"
*host host* "Jovars, det händer ju..."

Allvarligt? Är det bara jag som associerar helt åt helvete skogen?
Jag begriper ju att kidsen inte tänker i mina banor (måtte de aldrig tänka som mig) men jag kopplar liksom fel ögonaböj.
Jag är skadad, jag vet. Hur förhindrar jag att mina barn blir likadana? Är det ens möjligt att förhindra?
Jag kanske borde be min make att ta 100% av uppfostran, för då blir de ju bara 50% skadade.
Jo, så får det nog bli.. så kan jag mest flyta runt lite och se glad ut och fortsätta att associera åt helvete skogen.

Inga kommentarer: