fredag 21 januari 2011

Fredagsmys...

Eftersom maken är på vift ikväll/natt så är det bara jag och kidsen hemma.
För att få en ok kväll så mutar jag mina barn.
Jag mutade dem med fredagsmys i form av godis & film.
Mina barn gillar mutor!
Så vi sätter igång filmen (Skönheten & Odjuret som vi nu ser för 47:e gången) och jag sätter mig i mitten av soffan och klappar på vardera sida om mig för jag vill ha dit kidsen samtidigt som jag vevar med godisasken.
Tjohooo... nu ska det mysas.
Eller inte?!
Kidsen springer fram, sliter godiset ur näven på mig och hoppar fram till sina saccosäckar istället.
Snopet!
När jag frågar varför de sitter där där istället för hos mig så svarar Elliot: "Men mamma.... det är mysigt i puffen, soffan är inte så skön. Och..... du sitter ju där!"
Jaha?
Tydligen går det inte att sitta i soffan när mamma redan sitter där.
Snopet då myset uteblev för min del.
Fast då kan jag ju passa på att blogga om det. Så lite bra var det kanske.
Sen kvarstår frågan: Hur mutar man sockerkickade barn till att gå och lägga sig?
Eller det gör man kanske inte? Man ska nog bara helt enkelt hysta in dem i sängarna, läsa en saga och sen somna på soffan så de kan få härja fritt?
Det låter mest logiskt...

Inga kommentarer: