lördag 10 september 2011

När man funderar på vilka gener som är inblandade..

Jag vet att jag vid ett par tillfällen har påtalat över nätet att mina barn inte drog någon vinstlott i genpoolen, men det är ok. För jag älskar dem villkorslöst iaf.

Men allvarligt: När Elliot kommer ner för trappan iklädd sin Batmandräkt, piratluva och ett rosa trollspö. Hrrmm..ett par funderingar uppkommer ju.. Sen efter honom kommer den yngsta talibanen snubblandes iförd sina pråligt utsmyckade vingar (hon skall då likna en fe). Ja..sen tog det liksom slut. Det fanns inte mer kläder på henne.
När jag frågar henne varför hon är en naken fe får jag svaret: "För att man flyger så mkt bättre då"

Jag tänker nu inte skriva vad jag tänkte då, men det innefattade ord som polyestervingar, kyla och fladdermus.

Ja, sådan är jag som mamma. Så vem är jag till att klaga över mina barns innehåll i genpoolen? Jag är ju orsaken!
Men iaf.. ingen av dem lär ju bli den nya Einstein.. men som sagt, det är ok. Jag älskar dem ändå, till döden.

Inga kommentarer: